Tevékenységeink

Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Az ábrázolás eszközei egész nap folyamán a gyermekek rendelkezésére állnak, összefonódnak a játékkal, konstruálással, más tevékenységekkel. Ezek az eszközök a ceruza, zsírkréta, gyurma, vízfesték, olló, színes papír. A változatos eszközök használatával biztosítjuk a gyermekek kreativitásának fejlődését, az egyéni ötletek szabad kibontakozását.
Célunk a gyermekek igényének felkeltése az alkotásra, a kreatív önkifejezésre és az esztétikai élmények befogadására. Ezáltal fejlődik ábrázolókészségük, kézügyességük, térlátásuk, színképzetük.
A témák megjelölésénél építünk a gyermek élményeire, tapasztalataira, fantáziájára, ötletgazdagságára. Az élménynyújtásra törekszünk a mindennapokban, sokat sétálunk, kirándulunk, ezáltal közvetlenül tapasztalhatják meg az őket körülvevő világot, és ezekből a tapasztalatokból meríthetnek az ábrázolás során.
A közös tevékenységek során az egymásra figyelés, a közösségi érzés, az együttmunkálkodás örömének fejlesztése valósul meg.

Külső világ tevékeny megismerése
Fontosnak feladatunk, hogy megismertessük és megszerettessük a gyerekekkel az őket körülvevő természetes és épített környezet, valamint a környezetükben lévő élővilág értékeit. Nagy hangsúlyt fordítunk arra, hogy kialakuljon a gyerekekben a környezettudatos magatartás.
Kihasználva lakókörnyezetünk kedvező adottságait, gyakran szervezünk sétákat, kirándulásokat a közeli parkokba, erdőkbe, folyóhoz, ahol a gyerekek közvetlenül megtapasztalhatják, szemrevételezhetik az őket körülvevő természetes és társadalmi környezetet és az élővilágot.
Rendszeresen készítünk a gyerekeknek PPT bemutatókat, aminek segítségével olyan témákról is tudunk képet alkotni a gyermekekben, amiket valamilyen oknál fogva személyesen nem mutathatunk meg nekik. A képek, videók nézegetése egyéni, vagy mikrocsoportos formában történik.
Személyes példamutatással segítjük a környezettudatos magatartás kialakítását, ebben kérjük a szülők támogató együttműködését is.

Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Az óvodai mindennapok során igyekszünk minél több alkalmat megragadni, hogy közelebb hozzuk a gyerekekhez a zenét, a dalos játékokat.
Fontosnak tartjuk, hogy igényesen megválasztott magyar népdalokkal és gyermekdalokkal felkeltsük a gyermekek zene iránti érdeklődését és formáljuk zenei ízlésüket.
Ezt kihasználva igyekszünk minden adódó lehetőséget megragadni annak érdekében, hogy fejlesszük a gyermekek hallását, ritmusérzékét, énekhangját és mozgását.
Gyakran kísérjük a dalokat különböző hangszerekkel, ezzel is fokozva a gyerekek éneklési kedvét.
Szeretnénk elérni, hogy megkedveljék a gyerekek a különböző énekes,- és körjátékokat, ezért igyekszünk ezeket minél gyakrabban beépíteni a csoport mindennapjaiba (akár egy tevékenység kezdeményezéseként, akár a szabadjáték keretein belül stb.)
Célunk, hogy a népdalok, dalos játékok segítségével megismerjék és megszeressék a különböző népszokásokat és népi hagyományokat.

Mesélés, verselés
Fontos feladatunknak érezzük, hogy a gyermekek nap, mint nap hallgassanak mesét, ismerjenek meg verseket, ezáltal felkeltjük irodalmi érdeklődésüket. Célunk gyermekeink érzelmi, értelmi és erkölcsi fejlődésének segítése, pozitív személyiségjegyeik megalapozása meseélményekkel, a versek zeneiségével, a bábjáték és a dramatizálás eszközeivel.
A mesehallgatás során rendkívüli módon fejlődik képzelőerejük, hiszen a hallott mesét belső képekké alakítják. Fejlődik gondolkodásuk, bővül szókincsük, és a közös mesehallgatással az összetartozásuk érzése is mélyül.
A csoportszobákban mindig elérhetőek számukra a bábok, a mesekönyvek, hogy a nap folyamán bármikor mesélhessenek, bábozhassanak, nézegethessenek mesekönyvet.
A mesék, versek iránti érdeklődésüket gyakran mesebőrönddel keltjük fel, vagy mesevonaton, varázsszőnyegen repülünk a mesék birodalmába. A meseélmény fokozására szolgál a Magyar népmesék főcímdalának furulyázása, vagy egy-egy mesére hívó versike. Mindezek elősegítik azt, hogy a mese varázsát méginkább megéljék a gyermekek, mely fontos alapköve lehet az érzelmi intelligenciájuk fejlődésének.

Szabad játék
Óvodánk elsődleges célja, hogy a gyermekek a lehető legtöbb időt tölthessék el a szabad játékkal mind a csoportszobában, mind a szabad levegőn. A nyugodt, biztonságos játéktevékenység kialakulásához biztosítjuk a szükséges feltételeket: megfelelő időt, helyet és sokoldalú eszközöket.
Fontos feladatunk tartjuk, hogy minél több, az életkoruknak, valamint fejlettségi szintjüknek megfelelő játékeszközzel ismertessük meg a hozzánk járó gyermekeket, ezért a csoportszobák sokszínű, minden korcsoport számára megfelelő játékeszközzel vannak felszerelve.
Változatos ötletekkel igyekszünk elősegíteni a sokszínű játék kialakulását a gyermekek között. Lehetőség szerint minden témahéthez igazodóan közösen a gyermekekkel készítünk játékeszközöket, amely nagyon ösztönzőleg hat a játéktevékenységükre.
A kirándulások során összegyűjtött természetes anyagokat, terméseket is beépítjük a játéktevékenységbe,
melyeket a gyermekek ötleteiknek, elképzeléseiknek megfelelően tudnak felhasználni.
Ezek elősegítik azt, hogy a játék során is tapasztalatokat szerezzenek és megismerkedjenek az anyagok milyenségével és különbözőségével.

Mozgás
A mindennapok során nagyon nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az óvodánkba járó gyermekek kiélhessék természetes mozgásigényüket. Fontos feladatunknak tekintjük a gyermekek mozgáskedvének fenntartását, valamint a mozgás megszerettetését, ennek érdekében megfelelő mennyiségű és minőségű játékot, illetve sporteszközt biztosítunk számukra.
Az óvodánk egy minden igényt kielégítő, tágas, jól felszerelt tornaszobával rendelkezik, ahol az időjárástól függetlenül lehetőségünk van minden nap mozgásos játékokat, tevékenységeket végezni.
A közvetlen környezetünk adta lehetőségeket kihasználva rengeteget sétálunk és kirándulunk a szabad levegőn. A szaladgálás a Tarna parton, versenyfutás a focipályán, vagy legurulás a közeli dombról mind olyan élmény a gyermekeink számára, amelyekre még évek múlva is boldogan emlékeznek.